1922-2022 - 100 lat firmy Bazarnik!

PARKER “51”: KLASYKA XX WIEKU W NOWEJ ODSŁONIE

01.02.2021

PARKER “51”: KLASYKA XX WIEKU W NOWEJ ODSŁONIE

 

Wprowadzony na rynek w 1941 roku Parker 51 nie przypominał żadnego innego istniejącego pióra.

Innowacyjna, zakryta stalówka w połączeniu z pierwszym szybkoschnącym atramentem firmy Parker, stanowiła odpowiedź na problem, z którym borykali się ówcześni producenci: jak stworzyć pióro, którego atrament szybko schnie na papierze, a jednocześnie nie wysycha w piórze.

Zabudowana stalówka nie tylko wyglądała, jakby była z innej planety, ale także miała dwie funkcjonalne korzyści, które wyróżniały ją od wcześniejszych modeli marki PARKER.

  1. W przeciwieństwie do konwencjonalnych stalówek, stalówka zabudowana została stworzona, by chronić i zapewniać odpowiednią wilgotność stalówki – mogła dzięki temu pisać od samego momentu postawienia na papierze.
  2. Drugie usprawnienie dotyczyło systemu podawania atramentu do stalówki – zapewniało ono więcej kontroli nad procesem spływania atramentu, zapobiegając wyciekaniu i przyspieszając rozpisywanie.

Mniej więcej w tym samym czasie marka PARKER wprowadziła niezwykle szybko schnący atrament sygnowany linią „51”. Mówiło się też, że zabudowana stalówka linii „51” sprawia, że jest to „pióro wieczne stworzone dla atramentu” oraz że „atrament został stworzony dla tego pióra wiecznego” ze względu na zdolność do utrzymywania odpowiedniej wilgotności wewnątrz osłony stalówki.

Charakterystyczna gama kolorów oraz opływowa sylwetka 51 nadają Parker 51 unikalną tożsamość cenioną przez kolekcjonerów piór na całym świecie.

 

W 2020 roku ponownie wprowadzamy Parker 51 zachowując cechy oryginału, który nadał linii 51 niepowtarzalny wygląd, wykorzystując jednocześnie postęp techniczny oraz naszą wiedzę i kunszt.

Wszystko po to, aby zapewnić atrakcyjność użytkowania Parker 51 we współczesnym świecie.

Choć marka PARKER od czasu do czasu stosuje liczby w nazwach swoich modeli, jednak od momentu wprowadzenia do sprzedaży aż do dziś wiele osób zastanawiało pochodzenie numeru „51”. Powstało na ten temat wiele teorii – zarówno pragmatycznych jak i abstrakcyjnych.

  • Wprawdzie oficjalne wprowadzenie do sprzedaży nastąpiło dopiero w styczniu 1941 r., ale prace nad designem zostały ukończone już w 1939 r., 51. roku marki PARKER. To prawdopodobnie jeden z powodów nadania linii nazwy „51”.
  • Innym z powodów było to, że marka PARKER poszukiwała nazwy, którą będzie można łatwo przetłumaczyć na wiele języków. Gdy ambicje dotyczące sprzedaży sięgają rynku globalnego, tytułowanie linii wyłącznie pojedynczym numerem jest idealnym rozwiązaniem.
  • Trzecim wyjaśnieniem, podkreślanym na jednym z wczesnych plakatów reklamowych, jest to, że nazwa była sugestią, że linia ta wyprzedzała swój czas o 10 lat!

W tym roku Parker obchodzi 133 rocznicę swojego istnienia.

https://www.youtube.com/watch?v=DWiJ8f1X4dk

 

Płatności / Payments