1922-2022 - 100 lat firmy Bazarnik!

Historia marki Aurora

09.04.2020

Włoskie pióra wieczne to stały atrybut osób o wysokim stanowisku, pracujących jako wykwalifikowani lekarze, prawnicy czy profesorowie w szkołach wyższych. Kojarzą się bowiem z prestiżem oraz ważną rolą w życiu społecznym. Aurora to jedna z bardziej rozpoznawalnych na rynku marek artykułów piśmienniczych. Od ponad stu lat jej produkty zyskały grono wiernych entuzjastów, które stale się powiększa. Aktualnie firma oferuje swoim klientom włoskie pióra wieczne oraz solidne długopisy. Wszystkie odznaczają się wysoką jakością wykonania, a także klasycznym wzornictwem. 

Początki przodującego producenta włoskich piór wiecznych 

Włoska firma Aurora powstała w 1919 roku, czyli dokładnie rok po zakończeniu I wojny światowej. Marka po włosku oznacza świt, jutrzenkę, nazwa miała być kojarzona bowiem  z nadzieją na nadejście lepszego jutra oraz nowy start, który był niezwykle potrzebny każdemu po 4 latach nieustającego konfliktu międzykontynentalnego. Twórcami najbardziej rozpoznawalnej firmy na rynku artykułów piśmienniczych byli Albe Steiner oraz Giampiero Maria Bodino. Pierwszy z nich był znany ze swoich powiązań z ruchem antyfaszystowskim na terenie Włoch. Zachęcał społeczeństwo do stałego rozwoju kultury wizualnej w kraju. To jego postać odegrała kluczową rolę w stworzeniu nietuzinkowych modeli włoskich piór wiecznych oraz kulkowych. Był także znany ze ścisłej współpracy z takimi markami, jak Pirelli, Bertelli czy Lanerossi. Drugą osobowością, która nadała kierunek firmie Aurora, jest Giampiero Maria Bodino, odpowiedzialny za wizerunek piór wiecznych i uznany za kreatora dóbr luksusowych. Współpracował z takimi markami, jak Gucci, Bulgari, Cartier czy Dunhill, których produkty są chętnie nabywane przez klientów na całym świecie. Piórami wiecznymi Aurora posługiwały się między innymi takie osobistości - Naomi Campbell, Bill Gates, Andrea Bocelli czy nawet sam św. Jan Paweł II.

Aurora na kartach historii piśmiennictwa

W początkach funkcjonowania firmy Aurora w ofercie znajdowały się pióra zakraplaczowe, bezpieczne oraz dźwigienkowe, występujące pod nazwą “A.R.A.”, czyli Aurora a Reimpimento Automatico. Najczęściej były to pióra koloru czarnego, gładkie bądź cyzelowane. Oprócz tego firma oferowała swoim klientom pióra wieczne z tzw. koszulkami ze srebra czy złota lub z pokryciem z 14-karatowego złota. Wszystkie pióra producentów amerykańskich oraz angielskich nie umywały się do włoskich produktów oferowanych przez firmę Aurora. Odznaczały się wysoką jakością wykonania oraz ekskluzywnością co w tamtym okresie było szczególnie doceniane przez zamożne grupy społeczne. 

 

Wraz z upływem lat firma poszerzała swoją ofertę, wprowadzając na rynek kolorowe pióra celuloidowe. Seria ta została nazwana - Internazionale, gdyż była to reakcja na pojawiające się na rynku włoskim pióra firm amerykańskich. Produkty z tej serii odznaczały się szerokim pierścieniem skuwki w stylu art deco oraz geometrycznym motywem. W kolejnych latach na rynku pojawiły się pióra z serii Duplex, których gama kolorów została rozszerzona ze względu na rozpoczęcie produkcji za pomocą celuloidu. 

Rewolucja, która nadała kierunek firmy Aurora

 

W 1929 roku Aurora odrestaurowała proces produkcji i zrewolucjonizowała swoje podejście do handlu. Rozszerzyła potencjał na rynki takich krajów, jak Szwajcaria, Hiszpania oraz Polska. Kluczową rolę odgrywał międzynarodowy marketing oraz odnowa celów stawianych przez przedsiębiorstwo, co przyczyniło się do zaoferowania klientom pierwszego, ekskluzywnego pióra wiecznego. Z czasem Aurora zaczęła wprowadzać na rynek kolejne modele - Superba czy Novum, charakteryzujące się opływową budową. Obie, nowe serie zawierały innowacyjne rozwiązania dotyczące systemu napełniania oraz dodania tzw. bezpiecznego klipsa, czyli zabezpieczenia artykułu przed wypadnięciem z kieszeni koszuli. 

 

Każdego roku firma poszerzała swoją działalność na rynku międzynarodowym, co przyczyniło się do powstania kolejnych, nietuzinkowych modeli włoskich piór wiecznych. Na rynku artykułów piśmienniczych zaczęły pojawiać się serie pt. Asterope, Etiopia oraz Optima. Najsłynniejszym piórem włoskiego producenta był model 88, który został dostosowany do ówczesnych trendów. Zaprojektowany przez projektanta przemysłowego - Marcello Nizzoli. Ze względu na szybko odniesiony sukces zmieniono jego nazwę na Gloriosa 88. 

 

W 1960 roku Aurora została wykupiona przez rodzinę Verona, utrzymała jednak wysoką jakość produktów, a na rynku przyborów piśmienniczych poszerzyła wręcz swoją działalność. Nowi właściciele w znacznym stopniu wpłynęli na powstanie kolejnych, kultowych modeli piór wiecznych oraz na utrzymanie wysokiego poziomu produkcji oferowanych dóbr.

 
Płatności / Payments